fbpx
Gaujos Slėniais 2019 | Pasiruošimas su HIATUS
490
page-template-default,page,page-id-490,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.3,vc_responsive
 

Pasirinktą atstumą lengviau įveikti padės ne tik fizinis pasirengimas, bet ir tinkamas avalynės ir drabužių pasirinkimas. Patarimus paruošė ir jais dalinasi, mūsų draugai, aktyvaus laisvalaikio aprangos specialistai Hiatus.

AVALYNĖ

Batai yra pagrindinis žygeivio ekipiruotės elementas. Svarbiausia – pasirinkti tinkamą dydį, o papildomų technologijų, neperšlampamumo, išorinio audinio, pado ir protektorius savybių pasirinkimas priklauso nuo žygio sąlygų. Todėl prieš perkant žygių batus visada rekomenduojame pasitarti su parduotuvių konsultantais.

Jei ketinate eiti su naujais batais, būtinai juos išbandykite trumpame pasivaikščiojime dar prieš renginį. Taip būsite tikri, kad batai nespaudžia, netrina, ir šiek tiek juos paformuosite pagal savo pėdos formą.

Patariame rinktis avalynę žemu arba vidutinio aukščio aulu (šiek tiek aukščiau čiurnos, papildomam stabilumui ir čiurnos apsaugai). Padas gali būti kiek plonesnis lyginant su kalnų žygiams skirta avalyne. Gražiu, sausu oru alternatyviai galite rinktis bekelės bėgimo batelius, kurie puikiausiai tiks neilgiems žygiams. Šio tipo avalynė puikiai sugers smūgius ir suteiks komforto jausmą.
(!) Jei svarstote, ar eiti į žygį su kasdieniais laisvalaikio batais, kurie būna gana plonu padu, įvertinkite riziką sveikatai. Dėl per mažo stabilumo pėdai ir amortizacijos trūkumo kojas, o ypač pėdas, paskaus kur kas anksčiau nei būsite planavę. Pasirinktą atstumą gal ir įveiksite, bet kojoms reikės dažnesnio ir ilgesnio poilsio, o po žygio – daugiau laiko atsistatymui.

Net ir įprastomis sąlygomis renkantis avalynę svarbiausias yra tinkamas batų dydis. Jei einamos trumpos distancijos, pėdos dydis vis tiek nuolatos, po kelis milimetrus kinta priklausomai nuo kojų apkrovos, oro temperatūros, drėgmės ir kitų veiksnių. Renkantis uždarus batus privalu palikti 5-10 milimetrų laisvos erdvės pėdai judėti. Einant ilgas distancijas pėdos patinsta, todėl, jei įprastai batai yra vienu dydžiu per dideli, žygio metu jie bus kaip tik.

KOJINĖS

Tai yra vienas iš labiausiai neįvertinamų žygio aprangos elementų, nes ėjimo metu didžiausia apkrova tenka būtent pėdoms. Nuo tinkamai pasirinktų kojinių priklausys savijauta žygio metu ir ar pavyks apsisaugoti nuo pūslių bei nuospaudų. Kojines rinkitės pagal šiuos kriterijus:

Dydis

Dažniausiai susiduriame su kelių dydžių skale; tarkime, kad jūsų batų dydis yra 40-as, tarsi galite rinktis tarp 38-39 ir 40-41 dydžių. Tačiau, jei jūsų pėdą gražiai aptempia, nespaudžia ir maloniai priglunda 38-39 dydžio kojinė, žygio pradžiai rekomenduojame rinktis būtent šį dydį. Didesnio dydžio kojinės turės perteklinio audinio tempimui, kuris, tikėtina, per ilgą kelią susigarankščiuos. Raukšlių vietose kone neišvengiamai pritrinsite pūsles.

Atsarginės kojinės

Verta numatyti ir tai, kad einant ilgą atstumą, pėda suprakaituos ir kiek patins. Kadangi drėgmė nėra pėdų draugė, vengdami nemalonių pojūčių ir padarinių, su savimi pasiimkite bent vieną atsarginę kojinių porą. Turėsite galimybę ėjimo metu pasikeisti.  Jei jūsų pasirinktų kojinių dydis yra ant ribos, kojai patinus šis dydis gali veržti, tad pravartu turėti kojinių porą į didesnę pusę.

Medžiaga, modelis

Priklausomai nuo oro, žygiui vertėtų rinktis sintetinio pluošto ar merinosų avių vilnos kojines. Jos gerai kvėpuoja ir greitai šalina prakaitą. Kadangi drėgmė alina pėdas, venkite kojinių iš medvilnės. Ji tikrai sukels nepatogumų ėjimo metu.

Nepaisydami vasaros meto ar karščio, pirmenybę teikite ilgesnėms ir ne pačioms ploniausioms kojinėms. Geriausia, jei jos būtų tankiau išaustos ties čiurna ir pėdų pagalvėlėmis. Pastarieji sutvirtinimai suteikia daugiau stabilumo kojai. Norėdami išvengti nuospaudų, apsaugokite daugiausiai apkrovos gaunančias pėdos vietas: pėdų pagalvėles, kulnus, pirštus. Tam tikslui galite rinktis kojines su paminkštinimais, užsiklijuoti silikoninius pleistrus ar apibarstyti vaikiška ar specialia pudra, skirta pėdoms.

APRANGA

Apranga turi gerai kvėpuoti ir būti patogi, tad rekomenduojame rinktis drabužius iš sintetinių audinių arba merino vilnos. Kodėl? Kadangi jie, kitaip nei mums įprasti laisvalaikio drabužiai iš medvilnės, savyje nesulaiko didelio kiekio drėgmės ir kur kas greičiau džiūsta, tuo pačiu leisdami kūnui kvėpuoti, o Jums – išvengti diskomforto ir galimų sveikatos sutrikimų. Sintetiniai audiniai lyginant su kitais yra kur kas tvirtesni, tad suteiks daugiau pasitikėjimo, bei patogumo žygiuojant.

Taip pat labai svarbu pasiruošti įvairioms oro sąlygoms, o tai padaryti padės trijų sluoksnių taisyklė.

I SLUOKSNIS, esantis arčiausiai kūno dar vadinamas base layer, privalo kuo greičiau nuo kūno pašalinti (išgarinti) besikaupiančią drėgmę. Tai be galo svarbu dėl to, kad drėgmės pojūtis ne tik sukelia diskomforto jausmą, bet ir traukia šaltį ( ypatingai juntama tuomet, kai po aktyvios veiklos sustojame ar pradedame mažiau judėti).

Hiatus laisvalaikio specialistai po asmeninio žygio nuo Vilniaus iki Klaipėdos rekomenduoja, kad drabužius rinktumėtės ne tik prigludusius, tinkamo dydžio, bet iš sintetikos ar merino vilnos. Karštam orui puikiai tiks Columbia marškinėliai su Omni-Freeze™ technologija, kurie ne tik gerai kvėpuos ir garins, tačiau gaivins jūsų kūną ir apsaugos nuo kenksmingų UV spindulių. Kaip alternatyvą galite apsvarstyti Jack Wolfskin marškinėlius, kurių audinys su Texacool Q.M.C. S.Fresh technologija primins šilką, bet ir puikiai garins drėgmę, nesugers nemalonaus kvapo ir kuo puikiausiai padės palaikyti reikiamą kūno temperatūrą. O kiek vėsesniam – merinosų avių vilnos apatinį drabužį, kuris pasižymi puikiu mikroklimato kūrimu, lengvumu ir puikiu kvėpavimu.

II SLUOKSNIS skirtas išlaikyti šilumą bei pašalinti drėgmės perteklių. Šiuos drabužius taip pat rekomenduojame rinktis atsižvelgiant į oro sąlygas. Svarstydami galimus antrojo sluoksnio variantus, turėkite omenyje, kad nuo skirtingo ėjimo tempo gali būti tai vėsiau, tai šilčiau. Savo patogumui rinkitės lengvai ir pilnai atsegamus drabužius. Šiltuoju metų laiku rekomenduojame Columbia Silver Ridge marškinius, kurie ne tik bus ypatingai patogiu pasirinkimu, bet ir einant ilgesnį maršrutą apsaugos rankas ir kaklą nuo UV spindulių ir galimų nudegimų bei puikiai kvėpuos. Vėsiuoju metų laiku rinkitės flisą – itin lengvas, užima ne daug vietos, palaiko optimalią kūno temperatūrą, bei pasižymi geromis kvėpavimo funkcijomis. Flisų pasirinkimas itin gausus tiek apimant storį, tiek detales.

III SLUOKSNIS – rinkitės drabužius pasižyminčius neperšlampamumo, kvėpavimo ir neperpučiamumo funkcijomis.Tam rekomenduojame rinktis Columbia Pouring Adventure striukę su Omni-Tech membrana. Jei oras nusimato lietingas ir planuojate nešti sunkias kuprines rekomenduojame Jack Wolfskin Texapore Ecosphere produktų liniją, kuri net tik pasižymi puikiomis atsparumo vandeniui savybėmis, bet ir puikiai garina drėgmę. Nepamirškite, kad neperpučiamos ir neperšlampančios striukės ne visuomet būna kvėpuojančios, tad rinkdamiesi būtinai atkreipkite dėmesį į funkcionalumą. Iš patirties labai rekomenduojame ilgiau dėvėtus neperšlampančius drabužius prieš ilgesnį žygį išskalbti ir impregnuoti iš naujo.

Kelnės

Eidami ilgesnius atstumus pasirinkite kuo patogesnes kelnes, kurios nevaržytų jūsų judesių einant. Nerekomenduojame keliauti su itin standaus audinio kelnėmis ar džinsais. Einant trumpus atstumus diskomforto nejausite, tačiau pasirinkus kiek ilgesnius – bus nepatogu. Rinkitės sintetinio pluošto, poliesterio ar nailono, gaminius, kurie puikiai garins drėgmę ir užtikrins komforto jausmą. Atkreipkite dėmesį, kad jūsų pasirinktos kelnės turėtų elastano. Ieškantiems universalaus modelio tiek vasaros tiek pavasario/rudens metu rekomenduojame rinktis nusegamas kelnes – pradėjus žygį ankstų rytą, kai dar vėsu, turėsite ilgas kelnes, o įšilus ar atvirose vietose vasara galėsite tiesiog nusisekti klešnių apačią ir eiti su šortais.

Rinkdamiesi drabužius būtinai atsižvelkite į oro sąlygas ir nepamirškite, kad retas produktas yra skirtas absoliučiai viskam, tad atraskite savo norimą drabužį su labiausiai tinkančiomis detalėmis. Taip pat turėkite omenyje, kad nors žygiavimas nėra intensyvus sportas tačiau rekomenduojame su savimi turėti pakaitinius viršutinius drabužius, kuriuos sustojus ar pabaigus žygį galėtumėte pasikeisti.